Polscy producenci mięsa już tracą na aferze z koniną

Polscy producenci mięsa tracą zaufanie wśród zagranicznych odbiorców. To efekt afery z koniną w wołowinie. Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso powiedział w TVN CNBC, że zamówienia z Unii Europejskiej spadły o prawie jedną trzecią. Bardziej ostrożni są też polscy konsumenci, a sieci handlowe żądają od producentów dodatkowych certyfikatów.

Polska branża mięsna boryka się z kłopotami związanymi z koniną już od trzech tygodni, kiedy to wskazano nasz kraj jako źródło pochodzenia zafałszowanej wołowiny. Później się to nie potwierdziło, ale wciąż mierzymy się z efektami – mówił Choiński w TVN CNBC.
Jego zdaniem kolejny raz mamy do czynienia ze spadkiem zaufania do polskiego mięsa, a je jest trudno odbudowywać. – Rynki zagraniczne buduje się latami, a traci bardzo szybko. Dlatego uważam, że sprawę trzeba jak najszybciej wyjaśnić – dodał prezes Związku Polskie Mięso.

Jak zauważył Witold Choiński, rynek polski również bardzo szybko zareagował na doniesienia o koninie. – Sieci handlowe wymagają obecnie dodatkowych deklaracji i badań, a firmy produkcyjne robią wszystko, aby zapewnić konsumenta, że mięso, które sprzedają pochodzi z pewnego źródła – przyznał.

źródło: farmer.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *